Vuosikaudet olen päättänyt: "Huomenna aloitan!" tai: "Maanantaina aloitan". Nyt on kuitenkin NYT, sellaista aikaa ei koskaan tule kuin huominen. Siksipä aloitan nyt ja olkoon tämä mahtipontisesti se viimeinen ja ainoa elämäntaparemontti, jota minun ikinä tarvitsee enää aloittaa. Pikku viilailuja tulee varmaan myöhemminkin, mutta nyt lopetan jahkailun.

Ikää on nyt 30v, painoa 86 kg, vyötärön ympärys 97 cm, lantio peräti 120 cm. Muita mittoja reisi 70 cm, pohje 41 cm, rinta n. 105 cm. Kolesteroli 5,7. Liikuntaa nyt epäsäännöllisesti 1-2 krt /vko, jos sitäkään. Kunto aika huono, juosta jaksan ehkä kilometrin verran, pyöräily 20km/h tuntuu rankalta jo 10 km lenkin jälkeen, vaikka aiemmin olen polkenut 30 km tosta vaan. Salillakin sais käydä, sillä selkä saisi olla paremmassa kunnossa, samoin kaikki oleelliset tukilihakset.

Tavoitteena: Ikää tulee väkisinkin, paino 64 kg (ei haittaa vaikka olis alempikin...), vyötärö alle 80 cm, muutkin kohdat saavat kaventua, vaikka rinnat voisinkin pitää, kiitos. Kolesteroli alle 4,5.
Liikunta säännölliseksi, vähintään 3-4 krt /vrk.
Toivon myös oppivani vähän armollisemmaksi itselleni ja muistavan että kohtuus auttaa tässäkin. Yksi hairahdus ei ole syy lopettaa koko hommaa. Tämä on elämäntaparemontti, eikä kuuri, joten hairahduksia tulee pakostakin.

Aika: Aikaa on periaatteessa koko loppuelämä. Ei kai tässä kiire ole, sillä ainakin viimeiset 12 vuotta tässä olen sahaillut ja junnaillut. Useaan otteeseen olen laihduttanut runsaastikin (n. 20 kg), mutta jokainen kerta on ollut kuuri, 
eikä elämäntapamuutos, ja siksi paino onkin aina tullut takaisin.

Laitetaan nyt motivaation vuoksi kuitenkin jonkinlainen aikaraja - minut tuntien mitä tiukempi alussa, sen parempi. Tänään on 4.7.2007. 2 kk:n päästä 4.9.2007 toivon olevani 8 kg kevyempi, eli 78 kg. Vuoden 2007 loppuun mennessä olenkin sitten jo 15 kiloa kevyempi, eli maltillisella tahdilla 3 kg / kk mennään sinne asti. Vuoden vaihteessa painan siis 71 kg. Kuntoni on parantunut huomattavasti ja kolesteroli laskenut ainakin 5,5:een. Olen iloisempi ja energisempi. Olen ollut tyytyväinen itseeni tähänkin asti, mutta ehkä olen sitä silloin vielä enemmän.

Painotavoitteeni 64 kg laskeskelen saavuttavani noin 8 kk:ssa, eli 4.2.2008. Tämä siis, jos en sattumalta odota vauvelia, mikä olisi tervetullut uutinen. 
Ja jos odotan, niin sitä suuremmalla syyllä haluan pitää terveellisistä elämätavoista kiinni.

Kirjoitan tätä blogia vain ja ainoastaan itselleni. Vierailijat ja kommentitkin ovat toki tervetulleita, mutta kiirus kun aina muka on, niin tekstin laatu ja kirotusvihreiden määrä voipi vaihdella.

Tervetuloa fiksumpi elämäntapa.